چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

یادگیری یک زبان جدید در هر سنی می تواند دشوار باشد، اما این امر به ویژه در مورد مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی نیز صادق است. این راهنما به شما کمک می‌کند به این سوال پاسخ دهید: “چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟”

در ادامه، ما همه چیز را از نحوه یادگیری زبان گرفته تا نحوه استفاده از آن دانش برای قبولی در امتحانات زبان پوشش خواهیم داد. ما همچنین منابع موجود را برای دانش آموزانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می گیرند فهرست کرده ایم.

 

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است؟

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در سراسر جهان، بیش از 7000 زبان شناخته شده وجود دارد.اما حدود 12 زبان، از جمله انگلیسی، اکثریت بخش گفتار و نوشتار در جهان را تشکیل می دهند.اگرچه انگلیسی بیشترین جمعیت سخنوران بومی را ندارد (بسیاری از لهجه‌های چینی و ماندارین به طور گسترده‌تر صحبت می‌شوند)، اما انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان‌هایی است که صحبت می‌شود، و تعداد قابل توجهی از مردم انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند. در ادامه دلایلی را ذکر کرده ایم که چرا یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند هم از نظر شخصی و هم از نظر کاری مفید باشد.

 

انگلیسی زبان تجارت است

در تجارت بین المللی، صحبت کردن به زبان انگلیسی می تواند مزایای مختلفی داشته باشد.تدال نیلی، یکی از همکاران مجله تجاری هاروارد، گفت:  “انگلیسی اکنون زبان جهانی تجارت است.”

به گفته نیلی، بسیاری از شرکت‌های جهانی در حال حاضر برای استاندارد سازی ارتباطات بین دفاتر و بهبود عملکرد، از کارکنان خود می‌خواهند که انگلیسی یاد بگیرند.مثال دیگری که می توان زد شرکت راکوت در ژاپن است، که تما کامندان خود را موظف به یادگیری انگلیسی کرد.

صحبت کردن به زبان انگلیسی به برخی از مشاغل اجازه می دهد تا دسترسی جهانی خود را افزایش دهند و جامعه مشتریان خود را گسترش دهند.علاوه بر این، زمانی که شرکت یک خط مشی استاندارد صحبت کردن به انگلیسی برای همه معاملات تجاری داشته باشد، شعبه های مختلف شرکت در نقاط مختلف جهان می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

جهانی شدن نیروی محرکه اصلی محبوبیت استفاده از زبان انگلیسی در تجارت بوده است.ب ه طور کلی، حدود 60 کشور از انگلیسی به عنوان زبان مادری و بومی خود استفاده می کنند، و بسیاری دیگر از انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می تواند به افراد مزیتی در بازار کار بدهد.اگر علاقه مند به کار برای یک تجارت بین المللی هستید، یادگیری زبان انگلیسی می تواند به تقویت و ایجاد رزومه شما کمک کند – و حتی ممکن استیادگیری انگلیسی امری اجباری باشد.

 

در جامعه جهانی نقش داشته باشید

اگرچه انگلیسی پرمخاطب ترین زبان در جهان نیست، اما در بیشتر کشورها به آن صحبت می شود: حدود 101 کشور انگلیسی را به عنوان زبان رایج در نظر گرفته اند. به‌علاوه، اگرچه تعداد سخنوران زبان ماندارین و چینی در جهان بسیار بیشتر است، اما انگلیسی با اختلاف بیشترین تعداد زبان‌آموزان را دارد: طبق گفته های TESOL، حدود 1.5 میلیارد نفر در جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

با مطالعه زبان انگلیسی، می توانید به جامعه جهانی از زبان آموزان انگلیسی بپیوندید. شما همچنین می توانید مطمئن باشید که تقریباً در هر کجای دنیا کسی می تواند شما را درک کند و در صورت نیاز به شما کمک کند.

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم

با وجود مزایای فراوان یادگیری زبان انگلیسی، یادگیری آن پیچیده و دشوار است. در ادامه مطلب راهنمایی هایی در مورد چگونگی یادگیری موفقیت آمیز انگلیسی، و چگونگی توسعه مهارت های انگلیسی خود به عنوان زبان دوم آورده شده است.

 

اهداف خود را تعیین کنید

یادگیری زبان همیشه به معنای مسلط بودن نیست.یادگیری زبان می تواند منجر به سطوح مختلف مهارت شود و  ممکن است به افراد در سطوح مختلف تحصیلی یا شغلی متفاوت کمک کند.

به عنوان مثال، مکن است شما تنها مکالمات انگلیسی را متوجه شوید، پس شما در صحبت کردن به انگلیسی به مهارت کافی رسیده اید. علاوه بر این، ممکن است به درک مطلب و مهارت در خواندن دست پیدا کنید، اما ممکن است برای ایجاد جملات خود در یک مکالمه معمولی مشکل داشته باشید. با وجود این مشکلات و دارا بودن حداقل یکی از مهارت های انگلیسی شما می توانید خود را زبان اموز انگلیسی تلقی کنید.

 

برای شروع یادگیری زبان باید تعیین کنید که به چه سطحی از داشن زبانی برسید .آیا می خواهید کاملاً مسلط باشید یا اینکه فقط در مکالمه مهارت پیدا کنید؟ مهم نیست که هدف کلی شما چیست، تعریف آن هدف قبل از شروع می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و یادگیری خود را هدفمند ادامه دهید.

 

به کلاس زبان بروید

زبان انگلیسی خود-خوان بودن ستودنی است اما می تواند در بعضی مواقع بسیار دشوار نیز باشد. ممکن است دانش‌آموزان ترجیح دهند در کنار سایر دانش‌آموزان زبان در یک کلاس درس یاد بگیرند.علاوه بر این، معلمان زبان می توانند به یادگیری شما کمک کنند و حتی ممکن است به شما کمک کنند مهارت های مکالمه خود را از طریق فعالیت ها یا بحث های کلاسی بهتر توسعه دهید.

کلاس های انگلیسی به عنوان زبان دوم در سراسر جهان، هم در کشورهای بومی و هم در کشورهای غیربومی انگلیسی زبان ارائه می شود.معلمان واجد شرایط می توانند به شما کمک کنند تا توانایی های انگلیسی گفتاری، درک مطلب و نوشتار انگلیسی خود را بهبود ببخشید.به علاوه، یادگیری در کنار دانش آموزان دیگر می تواند به شما در ایجاد ارتباط با سایر زبان آموزان انگلیسی کمک کند.

 

دایره لغات خود را افزایش دهید

گسترش دانش خود در مورد واژگان انگلیسی می تواند به طور قابل توجهی برای یادگیری زبان شما مفید باشد.این به شما این امکان را می دهد که در مکالمات بیشتری شرکت کنید، موضوعات جدید را کشف کنید و به شما کمک می کند نوشتار انگلیسی را بهتر و بیشتر درک کنید. درست مانند یادگیری هر زبانی، مطالعه نیز بسیار مهم است.

برای یادگیری واژگان بیشتر، از برخی از منابع (فهرست شده در انتهای مطلب) در دسترس دانش آموزان استفاده کنید. یا یک فرهنگ لغت یا مترجم زبان انگلیسی بخرید تا معنی کلماتی که می شنوید یا می خوانید را سریعا متوجه شوید.

 

مکالمات را تمرین کنید

یکی دیگر از روش های مفید برای یادگیری زبان انگلیسی، پیداکردن یک پارتنر برای مکالمه است.این شخص می‌تواند یکی از دانش‌آموزان کلاس شما، یک فرد بومی انگلیسی زبان یا فقط یک دوست آشنا با این زبان باشد.اینکه بتوانید به طور طبیعی با سایر انگلیسی زبانان مکالمه داشته باشید می تواند برای مطالعات و توانایی های زبانی شما بسیار مفید باشد.

 

رسانه های انگلیسی را بخوانید و بشنوید

استفاده منظم از رسانه های انگلیسی نیز می تواند به شما در ایجاد درک قوی از زبان کمک کند. زبان آموزان خود-خوان انگلیسی هستند که با تماشای سیتکام ها  یا برنامه های گفتگوی این زبان را فرا گرفته اند.

تماشای فیلم، گوش دادن به رادیو  و پادکست یا خواندن کتاب به زبان انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند که به طور طبیعی با این زبان آشنا شوید.ممکن است بتوانید با شنیدن و تحقیق در مورد کلمات جدید دایره لغات خود را گسترش دهید، و با تماشای بازیگران در اجرای نقش های خود یا گوش دادن به مجریان رادیو که اخبار را دیکته می کنند، جملات بهتری بسازید.

در نهایت، قرار گرفتن مداوم در معرض یک زبان جدید یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عوامل در یادگیری یک زبان جدید است.برخی تحقیقات حتی نشان داده اند که صرف حدود 30 درصد از زمان خود برای قرار گرفتن در معرض یک زبان می تواند به شما در یادگیری آن کمک کند.چه بتوانید مستقیماً در فرهنگ غوطه ور شوید یا فقط گهگاهی فیلم های انگلیسی زبان را تماشا کنید، هر میزانی که در معرض زبان قرار بگیرید به شما کمک می کند انگلیسی را یاد بگیرید و حفظ کنید.

 

لذت ببرید

در نهایت، همیشه مهم است که به یاد داشته باشید که از آن لذت ببرید. یادگیری یک زبان جدید به راحتی می تواند استرس زا و خسته کننده باشد، و این احساسات می تواند حفظ اطلاعات مهم و ضروری را دشوار کند. به خودتان سخت نگیرید و از اشتباهاتی که در هنگام یادگیری مرتکب می‌شوید، نترسید. بهره گیری از فیلم‌های سرگرم‌کننده یا انواع دیگر رسانه‌ها می‌تواند به شما کمک کند زبان را  بهتر یاد بگیرید و تجربه لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید. انجام بازی‌ها نیز می‌تواند کمک کند، و تعداد زیادی بازی زبانی(ذکر شده در انتهای مطلب) وجود دارد که می‌توانند مهارت‌های ضروری زبان را به شما آموزش دهند.

 

منابع یادگیری زبان

 

منابع واژگان

ESL Desk — English Vocabulary Lists

این منبع سطوح مختلفی از واژگان انگلیسی، از جمله سطوح پایه و آزمون های واژگان را برای دانش آموزان ارائه می دهد.

ESL Lab — 20 Minute Vocabulary Lessons

این منبع درس های کوچکی را برای دانش آموزان ESL ارائه می دهد. چه در یک محیط کلاس درس و چه کسانی که به طور مستقل در حال یادگیری زبان هستند مفید خواهد بود.

Rong Chang — Vocabulary Training and Games

این وب سایت برخی از کلمات نامنظم، تفاوت بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی، و همچنین برخی از بازی های مفید و راهنمای آموزشی برای کمک به دانش آموزان زبان را ارائه میدهد.

 

تمرین مکالمه

برای یادگیری بهتر زبان، تمرین مکالمات رایج برای شروع مکالمه، پاسخ های قابل قبول، و تمرین واژگان و زمان فعل مهم است. در ادامه برخی از منابع مکالمه برای دانش آموزان و معلمان زبان آمده است.

ESL Conversation Questions — Conversation Topics

این سایت فهرستی طولانی از سوالات موضوعی را دارا میباشد.

ESL Fast — 1,500 ESL Conversations on 25 Topics

این سایت فهرستی از پاسخ های گفتگو را در کنار فایل صوتی مکالمات رایج ارائه می دهد. سپس دانش آموزان می توانند پاسخ های خود را با یک سیستم خودکار تمرین کنند.

The Internet TESL Journal — Conversation Questions for the ESL Classroom

این منبع برای معلمان زبان در نظر گرفته شده است تا به آنها کمک کند مکالمات انگلیسی را در بین دانش آموزان تسهیل کنند. موضوعات گفتگو از «چیزهای آزاردهنده» گرفته تا بحث درباره «صلح جهانی» را پوشش می دهد.

 

بازی های یادگیری زبان

ESL Games

Games to Learn English

The Internet ESL Journal — ESL Games and Activities